פולי הונגרי - מדריך הכלבים המלא

פולי הונגרי

המדריך הקרוב ירכז עבורכם מידע בעבור כלבים מסוג פולי הונגרי – בין אם בהיסטוריה של הגזע, במאפיינים השונים שלו, בסוגי ההתנהגויות הנפוצות שלו ובשיטות האילוף הרלוונטיות ביותר עבורו.

כלב פולי הונגרי – מדריך הכלבים המלא:

גובה

36-45 ס"מ

תוחלת חיים

12-16 שנים

סוג

כלבים חכמים

משקל

10-15 ק"ג

תוכן עניינים

פולי הונגרי (Puli dog), הוא הכלב הלאומי של הונגריה, והוא נחשב לפופולארי מאוד לא רק בהונגריה, בזכות המראה הייחודי שלו. במקור, הוא הגיע מטיבט, אך עם השנים הוא הגיע לאירופה ובפרט להונגריה. במלחמת העולם השנייה הגזע כמעט הוכחד, אך עם השנים מספרו גדל.

מאפיינים של פולי הונגרי

גובה:

גובה ממוצע של זכר הוא 39-45 ס"מ.

גובה ממוצע של נקבה הוא 36-42 ס"מ.

משקל:

משקל ממוצע של פולי הונגרי זכר הוא 13-15 ק"ג.

משקל ממוצע של פולי הונגרי נקבה הוא 10-13 ק"ג.

תוחלת חיים: 12-16 שנים.

מבנה גוף: כלב בינוני, שרירי, ראש ביצה, אף קטן, אוזניים בינוניות, זנב קצר.

פרווה: לפולי הונגרי יש פרווה כפולה אשר המבנה שלה יוצר ראסטות. מראה זה, כאמור, הפך אותו למאוד פופולארי.

צבעי פרווה: שחור, לבן, קרם, חום.

תכונות אופי של הכלב

כלב נאמן, מסור, נוח וידידותי. יחד עם זאת, הוא עלול להיות תוקפני כלפי כלבים וזרים, אך לא באופן קיצוני. הוא מאוד קולני, מה שיכול לייצר בעיות עם השכנים.

מדובר בכלב מאוד חכם, לומד בקלות פעולות ופקודות, הוא גם מאוד אנרגטי ותמיד שמח לשתף פעולה בפעילויות משפחתיות וכן בפעילויות עם כלבים אחרים.

גידול: מאחר והוא כלב קולני, כפי שציינו, אז זו עלולה להיות בעיה לגדל אותו בדירה בעיר, אך אין שום בעיה לגדל אותו בבית עם חצר. הוא מאוד מתאים לבית עם ילדים קטנים וגדולים, הוא מאוד חי, תוסס, ותמיד נהנה לשתף איתם פעולה במשחקים ופעילויות שונות.

מצב בריאותי של הגזע

מדובר בכלב מאוד בריא ואין לו שום בעיות בריאותיות מיוחדות.

טיפוח: כאמור, מדובר בכלב שנהנה מפרווה כפולה אשר יוצרת ראסטות. כלבי פולי הונגרי שמשמש לצרכי עבודה, צריך לגזור לו את הראסטות בשביל שיוכל להסתובב בצורה סדירה.

בקרב כלבי בית, לעומת זאת, יש להקפיד על הטיפוח שלהם, לנקות את הפרווה שעלולה לצבור לכלוך וחפצים שונים אם אתם רוצים להימנע מהראסטות, אפשר להבריש ולהחליק אותן. אם מתכוונים לשטוף אותו, יש לקחת בחשבון, שייקח כמה ימים עד שהוא יתבייש לגמרי…

תזונה: יש להקפיד על תזונה בריאה, פעמיים ביום.

פעילות גופנית: מדובר על כלב מאוד אנרגטי, כלב שמאוד נהנה לרוץ, לשחק, לבצע פעילויות שונות בחוץ. לכן, יש להקפיד על טיולים ארוכים איתו, יש לקחת אותו לריצות, אפשר גם לקחת אותו לשחות, הוא מאוד אוהב את זה. חשוב לשים לב, שהוא לא מסתבך בעימותים עם כלבים ואנשים אחרים, וכן שהראסטות שלו לא מקשות עליו לשחק ולהשתולל.

אילוף כלבי פולי הונגרי

פולי הונגרי הוא כלב מאוד מסור ונאמן, כלב מאוד חכם שלומד בקלות. כן חשוב לאלף אותו, על מנת שידע כיצד להתנהג עם אנשים וכלבים אחרים. האילוף צריך להיות עקבי ומגוון. כך הוא ייהנה ממנו. האילוף גם צריך להיות מבוסס על פידבקים חיוביים.

לסיכום: כל מי שרוצה כלב מיוחד במינו, הן במראה, הן בסגנון ובאופי ובכלל, אז פולי הונגרי זה הכלב בשבילו. לא במקרה הוא נחשב לכלב מאוד אהוב, לא רק בהונגריה אלא בכל העולם.

פולי הונגרי (Puli dog)

שתפו את עמוד זה 🙂

קבלו הצעה מייידית לביטוח כלבים

השאירו פרטים וקבלו הצעה מייידית למייל​:

ביטוח לכלבים
ביטוח כלבים
פסססט... האם שמעתם על ביטוח הכלבים שלנו?
קבוצת הפייסבוק בעלי הכלבים בישראל
קבוצת הפייסבוק כלבים ונהנים
וקבלו לק!
הצטרפו אלינו לקבוצת בעלי הכלבים של ישראל
דילוג לתוכן