גרייהאונד איטלקי - מדריך הכלבים המלא

גרייהאונד איטלקי

המדריך הקרוב ירכז עבורכם מידע בעבור כלבים מסוג גרייהאונד איטלקי – בין אם בהיסטוריה של הגזע, במאפיינים השונים שלו, בסוגי ההתנהגויות הנפוצות שלו ובשיטות האילוף הרלוונטיות ביותר עבורו.

כלב גרייהאונד איטלקי – המדריך המלא

גובה

32-38 ס"מ

תוחלת חיים

13-16 שנים

סוג

כלב איטלקי, משפחת הגריינהאונד

משקל

5 ק"ג

תוכן עניינים

גרייהאונד איטלקי (Italian Greyhound) הוא כלב רוח אשר מקורו באיטליה עו בתקופה של האימפריה הרומית. אז הוא התבסס ככלב ננסי ששימש בתור כלב שעשוע לנשות רומי. לימים הוא הפך להיות כלב צייד של ארנבות ברחבי אירופה. הפופולאריות שלו גדלה בתקופת הרנסנס, אז גם קיבל את שמו.

מאפיינים של גרייהאונד איטלקי

גובה:

גובה ממוצע של גרייהאונד איטלקי זכר הוא 32-38 ס"מ

משקל

משקל ממוצע של גרייהאונד איטלקי  זכר 5 ק"ג

תוחלת חיים: 13-16 שנים

מבנה גוף: כלב צנום עם ראש צר ואוזניים מקופלות ורגליים זריזות.

פרווה: קצרה ומבריקה

צבעי פרווה: שחור, אפור, לבן.

תכונות אופי של גרייהאונד איטלקי

כלב רוח איטלקי נחשב לכלב מאוד חביב, מפונק, שאוהב מאוד להיות בחברתם של אנשים ולהתכרבל איתם. הוא נקשר מאוד לבני אדם, גם אם לוקח לו זמן, הרי בהמשך הוא יהיה חבר מאוד טוב שלהם.

גרייהרואנד נחשב לכלב נאמן ואהוב, אך מאחר ומדובר בכלב חכם מאוד, הוא עלול לחפש הזדמנויות שונות לברוח. במקור הוא כלב ציד, לכן הוא מאוד להיות בסביבה פתוחה, אף על פי כן, הוא מסתגל מהר מאוד לחיים בתוך דירה, אך צריך לספק לו זמן ראוי בשביל שיוכל לשחרר אנרגיות בחוץ.

גידול: ניתן לגדל אותו בדירה ובבית עם חצר, אין בעיה לגדל אותו עם ילדים גדולים וקטנים וכן עם חיות מחמד. מי שבוחר לאמץ אותו, צריך לקחת בחשבון שהוא יצטרך לקחת אותו לפעילויות ספורטיביות שונות. מאחר ומדובר בכלב ציד במקור, אז הוא חייב לרוץ הרבה.

מצב בריאותי של הגזע

כלב זה מתמודד עם בעיות בריאותיות שונות, כמו אלרגיות, בעיות עיניים, בעיות במפרק הירך. כל הבעיות ניתן לטיפול, בין אם זה באמצעות מעקב וטרינרי ובין אם זה באמצעות טיפול ביתי.

טיפוח: מאחר ולגרייהאונד איטלקי יש פרווה קצרה, אז הם לא זקוקים לטיפוח משמעותי. יש להקפיד על אמבטיות מעת לעת, הברשה על פי הצורך.  כן חשוב להקפיד על צחצוח שיניים קבוע בשביל למנוע אבנית וכן לגזום את הציפורניים באופן קבוע. רצוי לעשות את זה אצל וטרינר, במידה ולא יודעים כיצד לעזור זאת באופן עצמאי.

תזונה: יש לספק לכלב אוכל בריא, מאוזן, פעמיים ביום. רצוי אחרי טיולים. אפשר גם לפנק אותו בחטיפים שונים.

פעילות גופנית: גרייהאונד איטלקי זקוק להרבה פעילות גופנית, בין אם זה ריצות, הליכות ארוכות, משחקים ועוד. הפעילות הכרחית גם בשביל לחזק את שרירי הגוף שלו וכן בשביל לעזור לו לשחרר אנרגיות. מאחר ומדובר בכלב ציד במקור, הרי שזה מה שהוא אוהב וזה מה שהוא צריך. מי שיבחר לאמץ אותו, צריך להיות אקטיבי.

חשוב לציין, גורים צעירים עד גיל שנה וחצי, זקוקים לפעילות גופנית זהירה, זאת מאחר והעצמות שלהם עדיין עדינות ויש להתאים את הפעילות למבנה הגוף וליכולות שלהם.

אילוף כלבים מסוג זה

מדובר בכלב מאוד חכם ונבון, לכן צריך לדעת לאלף אותו בצורה נכונה. זה לא יהיה פשוט מאחר והוא עצמאי ויכול להיות עקשן. יחד עם זאת, הוא מאוד רוצה לציית לבעלים שלו. חשוב לאלף אותו מגיל צעיר בשביל לייצר אצלו סוציאליזציה נכונה ויכולת להתחבר עם הסביבה. ככל שמתחילים בתהליך בגיל צעיר יותר, כך יהיה קל יותר להתמודד איתו בהמשך.

סיכום:

כל מי שמחפש כלב חכם, עדין שאפשר גם להתכרבל איתו וגם לרוץ וליהנות איתו בפעילויות ספורטיביות שונות, אז אין ספק שגרייהאונד איטלקי הוא הכלב בשבילו.

כלב גרייהאונד איטלקי

שתפו את עמוד זה 🙂

קבלו הצעה מייידית לביטוח כלבים

השאירו פרטים וקבלו הצעה מייידית למייל​:

ביטוח לכלבים
ביטוח כלבים
פסססט... האם שמעתם על ביטוח הכלבים שלנו?
קבוצת הפייסבוק בעלי הכלבים בישראל
קבוצת הפייסבוק כלבים ונהנים
וקבלו לק!
הצטרפו אלינו לקבוצת בעלי הכלבים של ישראל
דילוג לתוכן