נורפוק טרייר - מדריך הכלבים המלא

נורפוק טרייר

המדריך הקרוב ירכז עבורכם מידע בעבור כלבים מסוג גולדן רטריבר – בין אם בהיסטוריה של הגזע, במאפיינים השונים שלו, בסוגי ההתנהגויות הנפוצות שלו ובשיטות האילוף הרלוונטיות ביותר עבורו.

גובה

23-25 ס"מ

תוחלת חיים

12-15 שנים

סוג

כלבי אנגלי

משקל

5-6 ק"ג

תוכן עניינים

כלבי נורפוק טרייר (Norfolk Terrier) הם מאותה משפחה אליה שייך גזע נוריץ' טרייר. ההבדל ביניהם הוא במבנה האוזניים. בעוד שכלבי נוריץ' נהנים מאוזניים מחודדות, הרי שנורפוק נהנה מאוזניים שמוטות. המקורות שלו הם מבריטניה ובמקור הוא שימש ככלב ציד שועלים ומזיקים. במהלך המאה ה-19 הוא הפך להיות קמע של אוניברסיטת קיימברידג' באנגליה.

במקורות שונים נהוג גם להציג אותו בשם נורפולק טרייר.

מאפיינים של נורפוק טרייר

גובה

גובה ממוצע של נורפוק טרייר הוא 23-25 ס"מ

משקל

משקל ממוצע של נורפוק טרייר הוא 5-6 ק"ג

תוחלת חיים: 12-15 שנים.

מבנה גוף: המראה שלו מזכיר במובן מסוים שועל, למרות שמבנה גופו קטן יותר, ויש לו שילוב ייחודי של אוזניים ותווי פנים ייחודיות. יש לו רגליים קצרות ומוצקות.

פרווה: קשוחה ונוקשה. פרווה אשר עמידה בתנאי מזג אוויר שונים.

צבעי פרווה: שחור, חום, אדום-חום, לבן

תכונות אופי של נורפולק טרייר

מדובר בגזע מאוד נאמן, אדיב ועדין. הם מאוד מחוברים לבני המשפחה, בין אם זה לילדים ובין אם זה למבוגרים.

אף על פי שמדובר בכלבים קטנים, הם מאוד עקשניים ויודעים לעמוד על שלהם. יש להם הרבה מאוד אנרגיה ויודעים תמיד להעסיק את עצמם. הם מאוד אוהבים לרוץ, לחפור, ולהתעסק בכל דבר שנותנים להם. הם לא נובחים ללא סיבה אלא רק כשהם חשים שיש צורך בכך.

חשוב מאוד לחשוף אותם לחיות מחמד ולאנשים אחרים מגיל צעיר, אחרת הם עלולים לפתח יחס שלילי כלפיהם.

גידול: ניתן לגדל אותו בדירה ובבית עם חצר. אפשר לגדל אותו עם ילדים קטנים ללא שום בעיה. עם זאת, חשוב לחנך את הילד שלא מדובר בצעצוע, ועל כן הוא צריך להתייחס אליו בהתאם.

חשוב לשים לב, יש להם נטייה להתעסק עם דברים שונים וזה עלול לייצר הרס נקודתי בבית.

מצב בריאותי של נורפולק טרייר

אין לגזע זה בעיות בריאותיות מיוחדות. הוא עלול להתמודד עם מחלות עיניים, בעיות במפרק הירך, וכן מחלות לב בגיל מבוגר.

טיפוח: יש לטפח ולסרק כלב נורפוק מעת לעת, רצוי להתחיל כבר בגיל צעיר. צריך לקחת בחשבון, לא תמיד הוא יאפשר לכם לעשות את זה, בפרט אם הוא עסוק במשהו יותר חשוב באותו זמן. מעבר לזה, יש לשמור על בריאות שיניים ואוזניים.

תזונה: יש להקפיד על מתן תזונה בריאה ואיכותית, פעמיים ביום. מאחר ומדובר בכלב שמאוד אוהב תשומת לב ופינוקים, ייתכן שהוא ירצה לטעום גם מהאוכל שלכם.

פעילות גופנית: אומנם מדובר בכלבים פעלתנים ואנרגטיים, אך הם יודעים כיצד להעסיק את עצמם. עם זאת, חשוב לקחת אותם לטיולים ארוכים בחוץ ובפרט לתת להם לשחק בארגזי חול בגינות כלבים. שם הם יכולים להשתולל ללא הפסקה.

אילוף כלבי נורפוק טרייר

מדובר בכלב חכם מאוד ולכן קל לאלף אותו, מנגד הוא גם כלב עקשן שאוהב לעמוד על שלו, אז יש צורך להיות סבלניים ולצפות שהוא ירצה להגיד את המילה האחרונה. האילוף הוא חשוב, בפרט מגיל צעיר, על מנת שיוכל לרכוש הרגלים נכונים וכן לפתח יחסי חיברות עם ילדים, כלבים וחיות מחמד אחרות. חשוב שהאילוף יהיה חיובי ומבוסס על פידבקים וחיזוקים.

סיכום:

אם אתם מחפשים כלב קטן, נאמן, אשר יהיה אהוב על כל בני המשפחה, אז אין ספק שגזע זה יכול להתאים לכם. עם זאת, אתם צריכים להיות מוכנים להקדיש לו תשומת לב, ולהיות מוכנים לכלב שיודע לעמוד על שלו ויש לו הרבה מאוד אנרגיות.

כלב נורפוק טרייר

שתפו את עמוד זה 🙂

קבלו הצעה מייידית לביטוח כלבים

השאירו פרטים וקבלו הצעה מייידית למייל​:

ביטוח לכלבים
ביטוח כלבים
פסססט... האם שמעתם על ביטוח הכלבים שלנו?
קבוצת הפייסבוק בעלי הכלבים בישראל
קבוצת הפייסבוק כלבים ונהנים
וקבלו לק!
הצטרפו אלינו לקבוצת בעלי הכלבים של ישראל
דילוג לתוכן