צ'ספיק ביי רטריבר - מדריך הכלבים המלא

צ'ספיק ביי רטריבר

המדריך הקרוב ירכז עבורכם מידע בעבור כלבים מסוג צ'ספיק ביי רטריבר – בין אם בהיסטוריה של הגזע, במאפיינים השונים שלו, בסוגי ההתנהגויות הנפוצות שלו ובשיטות האילוף הרלוונטיות ביותר עבורו.

כלב צ'ספיק ביי רטריבר – המדריך המלא:

גובה

53-66 ס"מ

תוחלת חיים

10-13 שנים

סוג

ציד, קל לאילוף

משקל

25-36 ק"ג

תוכן עניינים

כלבי צ'ספיק ביי רטריבר (Chesapeake Bay Retriever) הם נוצרו בהכלאה של כלבי רטריברים, כלבי צייד וספורט. מקורם במפרץ צ'ספיק בארצות הברית במאה ה-19. במקור השתמשו בהם בתור צייד עופות וכיום הם משמשים בתור כלבי בית וכלבי לוויה עבור ציידים בארצות הברית ובמקומות אחרים.

בישראל אין בתי גידול עבורם, והם מגיעים ביבוא אישי.

מאפיינים של צ'ספיק ביי רטריבר

גובה: גובה ממוצע של הגזע הוא 53-66 ס"מ.

משקל: משקל ממוצע של הכלב הוא 25-36 ק"ג.

תוחלת חיים: 10-13 שנים.

מבנה גוף: ראש רחב, גוף חסון וחזק, אוזניים קטנות, עיניים גדולות, צוואר חזק וכתפיים עם שרירים משמעותיים. כלב זה נהנה מקום בכפות הרגליים הקדמיות שמאפשרות לו לשחות בצורה מועילה.

פרווה: כלב זה נהנה מפרווה קצרה, שמנונית וגלית.

צבעי פרווה: חום בגוונים שונים ולעיתים אף בצבע של דשא יבש.

תכונות אופי של הכלב

למרות היותם כלבי צייד במקור, הרי שכלב צ'ספיק ביי רטריבר הוא כלב משפחתי, מאוד טוב עם ילדים וחיות מחמד, הוא גם מאוד טוב בתור כלב שמירה. אך לשם כך צריך לחשוף אותו מגיל צעיר לאנשים ולסביבה ולהרגיל אותו לחיות חיים משותפים, שכן יש לו נטייה לעצמאות ועקשנות.

ההמלצה היא, רק מי שיש לו ניסיון טוב בגידול כלבים יהיה נכון שיגדל אותו.

גידול: ניתן לגדל כלב זה בדירה, אך רצוי מפאת גודלו והאנרגיה הרבה שהוא מוציא לגדל אותו בבית עם חצר. כאמור, הוא יכול להסתדר טוב מאוד עם ילדים וחיות מחמד, בתנאי שחושפים אותו אליהם בגיל צעיר ובתהליך חיברות נכון.

מצב בריאות של הגזע

כלבי צ`סאפיק ביי רטריבר הם כלבים בריאים באופן כללי, אך בדומה לכלבים גדולים, ייתכן ויתמודדו עם בעיות של נפיחות בבטן, פיתול קיבה, בעיות במפרק הירך, ומחלות עיניים.

טיפוח: חשוב להבריש את הפרווה שלהם עם מברשת ברזל קצרה, לקלח אותם לעיתים רחוקות בשביל למנוע יובש בעור, ולקחת אותם לווטרינר לניקוי אוזניים.

תזונה: יש לספק להם מנות קטנות במהלך היום ולא מנה גדולה. רצוי לא להפעיל אותם אחרי אכילה. מאחר והם כלבים גדולים, ייתכן כאמור שיתמודדו עם בעיות של נפיחות בבטן ויש לשים לב לכך.

פעילות גופנית: כלב זה זקוק לפעילות גופנית ממושכת, על בסיס קבוע. זה חיוני עבורו לצרכים פיזיים אך גם בשביל למנוע ממנו לפתח הרגלים בעייתיים. אפשר לקחת אותם לשחות, הליכות וריצות, טיפוס, לשחק איתם משחקים של "תפוס ותביא", אך חשוב שלא יקפצו, שכן זה עלול לפגוע בהם.

אילוף כלבי צסאפיק ביי רטריבר

מדובר בגזע מאוד חכם ונאמן, לכן קל לאלף אותו לכאורה, מנגד, צריך לחזור על פקודות מספר פעמים בשביל שהוא יבין אותן, ונדרשת הרבה מאוד סבלנות מאחר ומדובר בגזע של כלבים עצמאיים, עקשניים וגם מאוד רגישים, לכן הטון צריך להיות מותאם, רגיש וסבלני. חשוב מאוד לאלף אותם, אחרת הם עלולים לפתח תכונות של דומיננטיות ואגרסיביות. רצוי לשלוח את הכלב למאלף מקצועי כבר בגיל צעיר, כך הוא ילמד כיצד לחיות עם בני המשפחה והסביבה, כולל עם חיות מחמד אחרות.

לסיכום: מדובר בכלב אמריקאי, מאוד יפה, חכם ונאמן, אשר ניתן לשחק איתו ולבצע לא מעט פעילויות שונות. זהו כלב אנרגטי שדורש בעלים אנרגטיים ופעלתניים. בשביל ליהנות ממנו, צריך להיות עם מאוד סבלנות, וכן עם ידע וניסיון מוקדם בגידול כלבים.

כלב צ'ספיק ביי רטריבר

שתפו את עמוד זה 🙂

קבלו הצעה מייידית לביטוח כלבים

השאירו פרטים וקבלו הצעה מייידית למייל​:

ביטוח לכלבים
ביטוח כלבים
פסססט... האם שמעתם על ביטוח הכלבים שלנו?
קבוצת הפייסבוק בעלי הכלבים בישראל
קבוצת הפייסבוק כלבים ונהנים
וקבלו לק!
הצטרפו אלינו לקבוצת בעלי הכלבים של ישראל
דילוג לתוכן